przyczyny awarii - TURBO-CARS Turbosprężarki Iława ul. tel.

Idź do spisu treści

Menu główne



















Klienci:

przyczyny awarii

1. Uszkodzenia spowodowane przez ciała obce.
Uszkodzenia spowodowane przez ciała obce wpadające do turbosprężarki od strony ssącej lub
wydechowej są wyraźnie widoczne na kołach turbiny i kompresora. Przed wymianą turbosprężarki
należy sprawdzić czystość układów ssącego i wydechowego.

2. Uszkodzenia spowodowane brudnym olejem.
Rysy na łożyskach spowodowane przez zanieczyszczony olej. Aby zapobiec tego typu uszkodzeniom,
należy stosować olej i filtry dobrej jakości.  Wymienić podczas naprawy turbosprężarki.
Ponadto olej i filtry wymieniać regularnie zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.
Tego typu uszkodzenia mogą być spowodowane przez:

  -zablokowany, zniszczony lub złej jakości filtr oleju
  -zużycie silnika
  -niesprawność zaworu przelewowego filtra oleju
  -złej jakości olej silnikowy

3. Przerwy w dostarczaniu oleju i niedobór ciśnienia oleju.

Przerwy w dostarczaniu oleju w powtarzających się krótkich okresach  powodują wypolerowanie i
wypalanie powierzchni łożysk. Przyczyną może być:


 -nieodpowiednie uruchomienie silnika po wymianie lub naprawie turbosprężarki
 - niskie ciśnienie oleju  
 - zanieczyszczenie oleju np.  paliwo

Znaczny niedobór ciśnienia oleju ponad przedłużony okres ( powyżej 8,10 sekund ) oprócz wypolerowania
i wypalania powierzchni łożysk powoduje przebarwienia. Niedobór ciśnienia jest najgroźniejszą formą
przerw w dostarczaniu oleju a przyczyną może być:

  -zgięty, złamany lub niedrożny przewód smarujący turbosprężarkę
  -niesprawna pompa olejowa
  -niski poziom oleju w misce olejowej
  -zanik smarowania z powodu zbyt długiej pracy pojazdu na dużym pochyleniu terenu

4. Przegrzanie.

Nagromadzenie wypalonego oleju jest spowodowane nadmierną temperaturą spalin lub zbyt szybkim
wyłączaniem silnika po pracy. Zaleca się pozostawienie silnika po pracy na czas 2, 3 minut na
biegu jałowym (czas potrzebny do wystudzenia turbosprężarki). Przejście wysokiej temperatury z
korpusu wydechowego turbosprężarki na korpus środkowy powoduje wypalanie oleju i korozję łożysk
turbosprężarki. Główne uszkodzenia występują na pierścieniu i rowkach wałka turbiny a także łożysku turbiny.

Przyczyny:

  -zablokowany lub zużyty filtr powietrza
 -zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy
  -złej jakości olej silnikowy
  -zbyt rzadka wymiana oleju w silniku
  -przedmuchy powietrza i spalin
  -niesprawne wtryskiwacze
  -źle zamocowany korpus turbiny
  -niesprawny system smarowania i turbosprężarki
  -niesprawny system odprowadzenia oleju (wady odpowietrzania skrzyni korbowej silnika)

Przyczyna uszkodzenia turbosprężarki w przypadku jej wymiany zawsze powinna zostać zbadana.
W przeciwnym razie w przeciągu krótkiego czasu turbosprężarka może znowu ulec uszkodzeniu. Powinno się przestrzegać technicznych przepisów instalacji podanych przez producentów turbosprężarki oraz samochodu. Poniżej kilka przykładów:

• Sprawdzić regulacje/przełączenie zaworów i przewodów ciśnieniowych
• Sprawdzić przewód wlotu powietrza i przewód wylotu gazu pod względem nieczystości/osadów, w razie potrzeby wyczyścić
• Sprawdzić filtr powietrza i w razie konieczności go wymienić
• Wymienić przewód dostarczający olej do turbosprężarki ( kontrola wizualna lub czyszczenie nie jest niewystarczające)
• Sprawdzić przewód odprowadzający olej, wyczyścić, wymienić w razie wątpliwości (nieczystości mogą się dostać do zbiornika oleju i zostać znowu zassane )
• Wymienić olej oraz filtr
• Nie używać płynnych środków uszczelniających
• Wypełnić otwór wlotu oleju turbosprężarki przed
uruchomieniem
• Sprawdzić /wyczyścić obieg powietrza pomiędzy turbosprężarką a silnikiem
• Sprawdzić chłodnicę powietrza pod względem pozostałości oleju/ nieczystości, wymienić w razie konieczności

copyright by turbo-cars.pl

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego
primera divisionStatystyki zbiorcze na stronę